Alkoholgranskningsmannen - AGM bevakar hur företag marknadsför alkoholhaltiga drycker i Sverige.
Under våren 2018 håller AGM utbildningar om ansvarsfull alkoholreklam generellt och även om alkoholreklam i sociala medier liksom om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018.
Alkoholgranskningsmannen – AGM håller utbildningar i ansvarsfull marknadsföring av alkohol. Under våren 2018 hålls utbildningar även om alkoholreklam i sociala medier och om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018. Utbildningarna som AGM arrangerar är öppna för alla. För medlemmarna i SVL är dessa kostnadsfria. Här är datumen:
- 8 februari + 13 april: Ansvarsfull alkoholreklam
- 16 februari + 20 april: Ansvarsfull alkoholreklam i sociala medier
- 23 februari: Dataskyddsförordningen (GDPR)
Samtliga utbildningstillfällen kommer att äga rum på Kungsgatan 35, hos SVL och Sveriges Bryggerier. Anmäl dig via länken