Utbildningar i ansvarsfull alkoholreklam våren 2018 – AGM

|Nyhet
Alkoholgranskningsmannen - AGM bevakar hur företag marknadsför alkoholhaltiga drycker i Sverige. Under våren 2018 håller AGM utbildningar om ansvarsfull alkoholreklam generellt och även om alkoholreklam i sociala medier liksom om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018.
Alkoholgranskningsmannen – AGM håller utbildningar i ansvarsfull marknadsföring av alkohol. Under våren 2018 hålls utbildningar även om alkoholreklam i sociala medier och om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018. Utbildningarna som AGM arrangerar är öppna för alla. För medlemmarna i SVL är dessa kostnadsfria. Här är datumen:
  • 8 februari + 13 april: Ansvarsfull alkoholreklam
  • 16 februari + 20 april: Ansvarsfull alkoholreklam i sociala medier
  • 23 februari: Dataskyddsförordningen (GDPR)

Samtliga utbildningstillfällen kommer att äga rum på Kungsgatan 35, hos SVL och Sveriges Bryggerier. Anmäl dig via länken

Fler nyheter

Kommentar till DN Debatt

|Nyhet

IOGT-NTO har i debattartikel om Gårdsförsäljning i DN Debatt nämnt SVL och vi vill med anledning av detta klargöra följande: Den nya intresseföreningen Sveriges Producenter av Alkoholdrycker, som driver frågan om gårdsförsäljning, är helt fristående och utgör inte del av SVL. … Läs mer

Höjd alkoholskatt riskerar att öka smugglingen

|Nyhet

Regeringen har i ett pressmeddelande den 17 september meddelat att regeringen och samarbetspartierna Centerpartiet och Liberalerna avser att höja skatten på alkohol från 2023. Den exakta utformningen av förslaget återkommer regeringen med, men skattehöjningen väntas leda till ökade skatteintäkter med … Läs mer

Ny rapport om dryckesbranschens klimatpåverkan

|Nyhet

Dryckesbranschen använder allt mer återvunnet material, det visar den senaste rapporten från Dryckesbranschens Klimatinitiativ. Bakom initiativet som bildades 2017, står SVL tillsammans med Systembolaget och Sveriges Bryggerier. Med visionen ”En dryckesbransch utan klimatpåverkan, där varje droppe räknas.” arbetar branschkollegor både … Läs mer

Debattinlägg – Alkoholmonopolet måste utvecklas

|Nyhet

Det krävs en digital omställning av det svenska alkoholmonopolet. Under våren är vi många som har ställt om efter coronapandemin. Kontorsjobb har bytts mot hemmajobb och resor har ställts in. Som en konsekvens har digitala lösningar fått en allt större … Läs mer