Utbildningar i ansvarsfull alkoholreklam våren 2018 – AGM

|Nyhet
Alkoholgranskningsmannen - AGM bevakar hur företag marknadsför alkoholhaltiga drycker i Sverige. Under våren 2018 håller AGM utbildningar om ansvarsfull alkoholreklam generellt och även om alkoholreklam i sociala medier liksom om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018.
Alkoholgranskningsmannen – AGM håller utbildningar i ansvarsfull marknadsföring av alkohol. Under våren 2018 hålls utbildningar även om alkoholreklam i sociala medier och om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018. Utbildningarna som AGM arrangerar är öppna för alla. För medlemmarna i SVL är dessa kostnadsfria. Här är datumen:
  • 8 februari + 13 april: Ansvarsfull alkoholreklam
  • 16 februari + 20 april: Ansvarsfull alkoholreklam i sociala medier
  • 23 februari: Dataskyddsförordningen (GDPR)

Samtliga utbildningstillfällen kommer att äga rum på Kungsgatan 35, hos SVL och Sveriges Bryggerier. Anmäl dig via länken

Fler nyheter

Tänk på vilken alkohol du dricker i sommar

|Nyhet

Midsommar och semester står för dörren. Vid dessa tillfällen ökar alkoholkonsumtionen bland unga och vuxna. Att avnjuta ett glas vin eller en drink i sociala sammanhang, med måttfullhet och medvetenhet om dryckernas innehåll och effekter, är inte fel. Ett stort … Läs mer

Prata om Alkohol på Matdagen 2019

|Nyhet

Den 9 maj samlades den svenska livsmedelsbranschen för Matdagen på Moderna Muséet i Stockholm för att gemensamt ta sig an en av vår tids mest angelägna frågor, folkhälsan. Matdagarna handlade om hur industrin kan bidra till goda levnadsvanor, sprida evidensbaserad … Läs mer

Ny Ordförande vald på SVL:s Årsstämma

|Nyhet

Den 15 maj ägde SVL:s Årsstämma rum i Stockholm. Valberedningens förslag till Styrelse godkändes av stämman. I samband med Årsmötet avgick Rolf Cassergren som ordförande efter 10 år och till ny ordförande valdes Carl Johan Svaton från Arvid Nordquist HAB. Ordförande … Läs mer