Utbildningar i ansvarsfull alkoholreklam våren 2018 – AGM

|Nyhet
Alkoholgranskningsmannen - AGM bevakar hur företag marknadsför alkoholhaltiga drycker i Sverige. Under våren 2018 håller AGM utbildningar om ansvarsfull alkoholreklam generellt och även om alkoholreklam i sociala medier liksom om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018.
Alkoholgranskningsmannen – AGM håller utbildningar i ansvarsfull marknadsföring av alkohol. Under våren 2018 hålls utbildningar även om alkoholreklam i sociala medier och om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018. Utbildningarna som AGM arrangerar är öppna för alla. För medlemmarna i SVL är dessa kostnadsfria. Här är datumen:
  • 8 februari + 13 april: Ansvarsfull alkoholreklam
  • 16 februari + 20 april: Ansvarsfull alkoholreklam i sociala medier
  • 23 februari: Dataskyddsförordningen (GDPR)

Samtliga utbildningstillfällen kommer att äga rum på Kungsgatan 35, hos SVL och Sveriges Bryggerier. Anmäl dig via länken

Fler nyheter

2023 års undersökning om e-handeln med alkohol

|Pressmeddelande

E-handeln med alkoholhaltiga drycker följer övrig e-handel och minskar, visar den senaste e-handelsundersökningen genomförd av Kantar Public på uppdrag av Sprit & Vinleverantörsföreningen. Samtidigt ökar konsumenternas intresse för att prova e-handel av alkohol. Undersökningen, som genomfördes av Kantar Public i … Läs mer

SVL firade 25 år!

|Nyhet

I 25 år har Sprit & Vinleverantörsföreningen således varit den samlande rösten för dryckesbranschen i Sverige. Det firade vi med en inspirerande eftermiddag den 27 april tillsammans med inbjudna gäster från såväl branschen, politiken som näringslivet. Vi hade glädjen att … Läs mer