Utbildningar i ansvarsfull alkoholreklam våren 2018 – AGM

|Nyhet
Alkoholgranskningsmannen - AGM bevakar hur företag marknadsför alkoholhaltiga drycker i Sverige. Under våren 2018 håller AGM utbildningar om ansvarsfull alkoholreklam generellt och även om alkoholreklam i sociala medier liksom om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018.
Alkoholgranskningsmannen – AGM håller utbildningar i ansvarsfull marknadsföring av alkohol. Under våren 2018 hålls utbildningar även om alkoholreklam i sociala medier och om den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) som kommer att gälla från och med den 25 maj 2018. Utbildningarna som AGM arrangerar är öppna för alla. För medlemmarna i SVL är dessa kostnadsfria. Här är datumen:
  • 8 februari + 13 april: Ansvarsfull alkoholreklam
  • 16 februari + 20 april: Ansvarsfull alkoholreklam i sociala medier
  • 23 februari: Dataskyddsförordningen (GDPR)

Samtliga utbildningstillfällen kommer att äga rum på Kungsgatan 35, hos SVL och Sveriges Bryggerier. Anmäl dig via länken

Fler nyheter

Införseln av alkohol på rekordlåga nivåer

|Kommentar

CAN:s mätningar visar att svenska konsumenter i allt högre grad väljer att köpa alkohol inom landet. I dag står Systembolagets försäljning, inklusive e-handel, för 72 procent av den totala konsumtionen – den högsta andelen sedan mätningarna inleddes (undantaget pandemiåren). Gränshandeln … Läs mer

SVL kommenterar budgetpropositionen för 2026

|Kommentar

Idag, den 22 september, presenterade regeringen sin budgetproposition för 2026. De största satsningarna görs i syfte att stärka hushållens ekonomi och köpkraft. I 2025 års budget sänktes alkoholskatten för mindre och oberoende bryggerier. I årets budget avser Regeringen nu att … Läs mer