SVL i Almedalen 2018

|Nyhet
SVL kommer i år att vara på plats under Almedalsveckan för att bevaka viktiga frågor för branschen. Vi kommer även att arrangera två frukostseminarier den 3 och 4 juli.

SVL kommer i år att vara på plats under Almedalsveckan för att bevaka viktiga frågor för branschen. Vi kommer även att arrangera två frukostseminarier den 3 och 4 juli.

Tisdagen en 3 juli på Campus Gotland, Kaserngatan 1 i Visby kl 08:30-09:30 i Sal D:24. ”När lagen inte räcker till – hur kan vi förändra attityder och värderingar?” Initiativet Prata Om Alkohol, Sveriges Elevkårer, RFSU och Riksidrottsförbundet diskuterar utmaningar och möjligheter med värdegrundsarbete för att uppnå förändring och långsiktiga förbättringar i skolan och inom idrotten. Vi väcker frågor kring samhällsaktörernas roller och politikens ansvar. Läs mer om programmet här

Onsdagen den 4 juli på Aktuell Hållbarhets Arena, Gotlands museum, Strandgatan 14 i Visby kl 08:00-08:45. ”Från tvärnit till samarbete” tillsammans med Sveriges Bryggerier och Systembolaget. Dryckesbranschens Klimatinitiativ är ett samarbete mellan Sprit & Vinleverantörsföreningen, Systembolaget och Sveriges Bryggerier. Alla i branschen, konkurrenter eller inte, vinner på att hitta bästa vägen framåt. Hur skapar man konsensus och hur hittar man minsta gemensamma nämnare? Läs mer om Programmet här

Fler nyheter

Alkoholkommissionen i ny form

|Nyhet

Sprit & Vinleverantörsföreningen och Sveriges Bryggerier initierade i våras ett projekt för att se över den svenska alkoholpolitiken i form av en oberoende Alkoholkommission. Kommissionen har under den tid som den har varit aktiv mött oväntat stort externt motstånd, vilket … Läs mer

Näringslivets uppdaterade Rekommendationer för alkoholreklam

|Pressmeddelande

De nya rekommendationerna som lanseras är branschföreningarnas bedömning av hur lagen ska tolkas samt en vägledning för marknadsföring av dessa produkter i stort. Syftet är att få en enhetlig tillämpning av reglerna och mer förutsägbara gränser för lagens omfattning. 2006 … Läs mer

Näringslivets uppdaterade Rekommendationer för alkoholreklam

|Nyhet

De nya rekommendationerna som lanseras är branschföreningarnas bedömning av hur lagen ska tolkas samt en vägledning för marknadsföring av dessa produkter i stort. Syftet är att få en enhetlig tillämpning av reglerna och mer förutsägbara gränser för lagens omfattning. 2006 … Läs mer