Anna De Geer ny vd på Sprit- & Vinleverantörsföreningen, SVL

|Pressmeddelande

Den 1:a januari 2017 tillträder Anna De Geer som VD för Sprit & Vinleverantörsföreningen (SVL) och tar över ansvaret för organisationen efter Erika Danckwardt-Lillieström som efter 9 år går vidare till Sveriges Bryggerier.

Anna kommer närmast från SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling, där hon ansvarat för opinionsbildning och strategisk kommunikation. Dessförinnan var hon VD för Italienska Handelskammaren i Sverige. Anna är Fil. Kand. från Stockholms Universitet med inriktning på kommunikation från JMK – Institutionen för Medier och Kommunikation. Anna har en gedigen internationell bakgrund och har bland annat vuxit upp och arbetat flera år i Italien och Frankrike.

– Vi är mycket glada över att rekrytera Anna. Hon har både kompetens och energi att ta sig an de möjligheter och utmaningar som vår bransch står inför, säger SVL:s ordförande Rolf Cassergren. SVL är en dynamisk förening som har en betydelsefull funktion i att värna och kanalisera vin-och spritnäringens behov. Med Anna ser vi att den stabila grund vi byggt upp kan fortsätta att utvecklas.

SVL jobbar aktivt för att säkerställa villkoren för vin-och spritleverantörerna inom ramen för en ansvarfull alkoholpolitik.

– Jag ser med spänning fram emot ta över ansvaret för SVL och dess viktiga uppdrag. Att tillsammans med branschens intressenter driva vidare frågor knutna till Systembolaget, alkoholpolitik och alkoholreklam, som dagligen påverkar SVL:s medlemmar, kommer även i fortsättningen stå högt på agendan, säger Anna De Geer.

För kontakt: info@svl.se

Fler nyheter

#Prataomalkohol inför Valborg

|Nyhet

I samarbete med Aftonbladet TV/BOOM lanserar nu POA en kampanj för att lyfta frågor kring ungdomar och alkohol inför valborg. Syftet är att uppmärksamma konsekvenser som alkohol kan bära med sig när unga dricker alkohol och få dem att avstå … Läs mer

Ökad samsyn på alkolreklam mellan Konsumentverket och branschen

|Pressmeddelande

Efter dialog med branschföreträdare så har Konsumentverket nu reviderat sin rekommendation för utformning av alkoholreklam. Konsumentverket har närmat sig näringslivets syn i flera frågor. Branschen ska därför revidera sin egen rekommendation vilket kommer att göra det enklare för företagen.Konsumentverket har … Läs mer